WALKING BUS: Μία πρωτότυπη ιδέα για τη μεταφορά των μαθητών στο σχολείο, φιλική προς το περιβάλλον.



  Το “walking bus” ή λεωφορείο πεζών είναι ένα είδος σχολικού μέσου μεταφοράς για μαθητές δημοτικού και γυμνασίου, οι οποίοι μεταφέρονται στο σχολείο με τα πόδια, συνοδευόμενοι από ενήλικες με παρόμοιο τρόπο όπως αυτό του σχολικού λεωφορείου (διαδρομή, στάσεις). Δηλαδή τα παιδιά αντί να επιβιβαστούν στο τυπικό σχολικό λεωφορείο ή να μετακινηθούν με ΙΧ, περπατούν τη διαδρομή προς το σχολείο με τη βοήθεια ενός «εικονικού» λεωφορείου το οποίο πραγματοποιεί αντίστοιχες στάσεις σε συγκεκριμένο ωράριο. Συνοδευόμενα φυσικά από έναν ενήλικα «οδηγό» στην αρχή και έναν «συνοδό» στο τέλος και φορώντας ανακλαστικά γιλέκα.

  Πρόκειται για έναν εναλλακτικό, οικολογικό και υγιή τρόπο μετακίνησης από το σπίτι στο σχολείο και αντίστροφα. Η ιδέα του λεωφορείου πεζών εφαρμόστηκε στην Αυστραλία για πρώτη φορά το 1992 και οφείλεται στον αυστραλό περιβαλλοντολόγο David Engwicht. Στην Ευρώπη εμφανίζεται για πρώτη φορά στη Δανία και αργότερα στην Αγγλία με σκοπό την προώθηση της φυσικής άσκησης των παιδιών. Σήμερα εφαρμόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις  στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα οικολογίας και περιβαλλοντικής κινητικότητας.



Πλεονεκτήματα του λεωφορείου πεζών

       Λειτουργεί πάντα - και με καλό και με άσχημο καιρό
       Είναι δωρεάν – τα παιδιά συνοδεύονται από εθελοντές ενήλικες οι οποίοι είναι εκπαιδευμένοι (συνήθως από το Δήμο)
       Μέσο κοινωνικοποίησης – οι γονείς των παιδιών γνωρίζονται και αλληλοβοηθιούνται. Τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο μαζί με άλλα παιδιά
       Συμβάλλει στην οικονομία -  βελτιώνει την οικονομική κατάσταση της οικογένειας καθώς μειώνει τα έξοδα της βενζίνης – πετρελαίου
       Σίγουρο – καθώς τα παιδιά φοράνε ανακλαστικό γιλέκο
       Υγιές – τα παιδιά περπατώντας βελτιώνουν τη φυσική τους κατάσταση
       Διασκεδαστικό – στη διάρκεια της διαδρομής τα παιδιά τραγουδάνε, φωτογραφίζουν, συζητούν
       Καίει θερμίδες – περπατώντας χάνουν 55 θερμίδες/χλμ
       Αυξάνει την αυτοπεποίθηση – καθώς τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο χωρίς τη μαμά/μπαμπά, ανεξαρτητοποιούνται, νιώθουν πιο «μεγάλα»
       Μειώνει την κίνηση – στην περιοχή γύρω από το σχολείο
       Εκπαιδευτικό – τα παιδιά μαθαίνουν να μελετούν χάρτες διαδρομών, να διακρίνουν τις μικρές από τις μεγάλες αποστάσεις, να μελετούν τα οικοδομικά τετράγωνα και να αναγνωρίζουν αρχιτεκτονικά κτίρια και μνημεία
       Φιλίες με τα εμπορικά καταστήματα της γειτονιάς – στην διαδρομή αποτελούν σημεία αναφοράς και στηρίζουν το πρόγραμμα
       Προσανατολισμός – τα παιδιά μαθαίνουν να κινούνται στην περιοχή τους, μαθαίνουν να χρησιμοποιούν σημεία αναφοράς
       Υιοθετούν τη γειτονιά  – φροντίζουν να είναι καθαρή, εντοπίζουν τα προβληματικά σημεία και τα αναφέρουν
       Εκπαίδευση κώδικα οδικής ασφάλειας – τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον τροχονόμο, μαθαίνουν να κινούνται με ασφάλεια στο δρόμο



Στατιστικά του Walking Bus από την πόλη Lecco της Ιταλίας

Οι διαδρομές των γραμμών του walking bus:

- Κάθε πρωί 433 παιδιά από 10 σχολεία από την πόλη Lecco κινούνται μέσω των 15 γραμμών του walking bus

- Κάθε μέρα 45 ενήλικες γονείς και συνταξιούχοι συνοδεύουν τα παιδιά με το walking bus

- Κάθε πρωί 144 αυτοκίνητα δεν διανύουν 216 Km και δεν παράγουν 30 Kg του CO2 μεταφέροντας τα παιδιά στο σχολείο

- Κάθε σχολική χρόνια το walking bus δεν παράγει περίπου 4500 Kg του CO2

11.193.820 γραμ του CO2 αντιστοιχούν σε 5.698.672 λίτρα του CO2  ίσο με 5.698 m3





Λέξεις: Βικτώρια Γκανίλα
Φωτογραφίες: www.piedibus.it

0 commenti:

Δημοσίευση σχολίου

© 2011 Αρχιτεκτονικές Παρεμβάσεις, AllRightsReserved.

Designed by ViktoriaGkanila