ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ "Libreria Acqua Alta", VENICE



  Για τρίτη φορά στην Βενετία με αφορμή την Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής συνειδητοποίησα πως αυτή η πόλη δεν θα σταματήσει ποτέ να εκπλήσσει τους επισκέπτες της! Κάθε επίσκεψη και μία καινούρια εμπειρία.
  Το μουσείο γυαλιού του Μουράνο μαζί με μια ζωντανή performance ενός τεχνίτη γυαλιού και τα γραφικά χρωματιστά σπιτάκια στα νησιά Μουράνο και Μπουράνο με τους διάφορους μύθους γύρω από αυτά στην πρώτη μου επίσκεψη.
  Το πέρασμα από την πολυσυζητημένη γυάλινη γέφυρα του Calatrava, "Ponte della Costituzione", την πέμπτη γέφυρα στο Μεγάλο Κανάλι που εγκαινιάστηκε το 2008, στην δεύτερη επίσκεψή μου.

  Και στην τελευταία, ένα πραγματικά μοναδικό βιβλιοπωλείο το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα από τα θαύματα της Βενετίας και να αποτελέσει μια υποχρεωτική στάση τόσο για τους λάτρεις του βιβλίου, αλλά και για όσους θέλουν να γνωρίσουν την Βενετία μέσα από τις χιλιάδες δραστηριότητες που την πλαισιώνουν.Το όνομα αυτού "Libreria Acqua Alta", χωμένο μέσα στα κανάλια της Βενετίας, βρίσκεται στην Calle Lunga Santa Maria Formosa, μόλις λίγα μέτρα από την πλατεία του Σαν Μάρκο.
 
  
Kύριο χαρακτηριστικό του, ότι μπορεί και επιπλέει σε κάθε τακτική πλημμύρα των καναλιών (γι αυτό και πήρε το όνομα αυτό). Ο ιδιοκτήτης έχει αντικαταστήσει τα ράφια με μπανιέρες, βάρκες, κανό, γόνδολες, όπου τοποθετεί τα βιβλία προκειμένου να τα σώσει από το νερό. Κάποιες δε παλιές εγκυκλοπαίδειες, που κανείς δεν αγοράζει πια, τις μετατρέπει σε αντικείμενα επίπλωσης όπως τραπέζι, καρέκλες, σκάλα ή ακόμα καλύπτει τοίχους δημιουργώντας χρωματιστές επιφάνειες. Η διακόσμηση του μαγαζιού συμπληρώνεται από αντικείμενα όπως κουπιά, κούκλες βενετσιάνικες, κοντάρια και ξύλινα τιμόνια πλοίων. Θα συναντήσει κανείς και 4 πιστούς γάτους να περιφέρονται, να τρώνε και να κοιμούνται ανάμεσα στα βιβλία.

  Σίγουρα το περιβάλλον και η ατμόσφαιρα συνδυάζονται για να κάνουν το μέρος μυστηριώδες και συναρπαστικό, αλλά και το ευρύ φάσμα βιβλίων σε όλες τις γλώσσες κάνει το καθήκον του. Στο βιβλιοπωλείο μπορεί κάνεις να βρει χρησιμοποιημένα, αλλά και καινούργια βιβλία. Στην πρώτη αίθουσα πολλά βιβλία, ημερολόγια, αφίσες και κάρτες για τη Βενετία, βιβλία για τον κινηματογράφο, ποίηση, ζωγραφική, αρχιτεκτονική, ιστορία, μουσική, διατροφή, βιογραφίες και στην δεύτερη, παλιά ιταλικά κόμικς, ρομάντζα και best sellers.

  Ο συνδυασμός οργάνωσης και διακόσμησης του βιβλιοπωλείου,  το καθιστούν αναμφισβήτητα ως ένα από τα πιο παράξενα του κόσμου. Στα "συν" και η ζεστή φιλοξενία του ιδιοκτήτη! 




 



Λέξεις: Βικτώρια Γκανίλα
Φωτογραφίες: Βικτώρια Γκανίλα


Read More

Περιήγηση στη 14η ΜΠΙΕΝΑΛΕ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ στη ΒΕΝΕΤΙΑ - VENICE ARCHITECTURE BIENNALE 2014



(Δημοσιεύτηκε στο Τεχνογράφημα του ΤΕΕ/ΤΚΜ - Τεύχος 496)



"fundamentals" (τα θεμελιώδη) είναι ο κεντρικός τίτλος που δίνει ο Ολλανδός αρχιτέκτονας Rem Koolhaas, επιμελητής στη φετινή 14η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής στη Βενετία. Ανατρέχοντας στην ιστορία του μοντερνισμού των τελευταίων 100 χρόνων και στις πρόσφατες εξελίξεις του, αναρωτιέται αν "η εθνική ταυτότητα έχει θυσιαστεί στο βωμό της νεωτερικότητας – της έννοιας του μοντέρνου από το 1914 έως το 2014".

 Η έκθεση εκτείνεται σε δύο τμήματα, στους καταπράσινους κήπους της περιοχής Giardini και στην ιστορική περιοχή Arsenale, όπου κατασκευάζονταν οι περίφημες γαλέρες του Βενετσιάνικου στόλου καθώς και τα εμπορικά πλοία της θαλασσοκράτειρας.

τομή ψευδοροφής & μηχανολογικός
εξοπλισμός, κεντρικό κτίριο Giardini
  Στο κεντρικό κτίριο των Giardini συναντήσαμε την έκθεση με τίτλο "elements of architecture" (στοιχεία αρχιτεκτονικής), όπου ο Rem Koolhaas μας καλεί να ανατρέξουμε στα θεμελιώδη στοιχεία της αρχιτεκτονικής που χρησιμοποιούνται από κάθε αρχιτέκτονα παγκοσμίως, παρουσιάζοντας αναλυτικά την εξέλιξή τους στο χρόνο. Σύμφωνα με την 2χρονη έρευνα φοιτητών του Harvard Graduate School of Design όπου ο Koolhaas διδάσκει, 15 είναι τα βασικά στοιχεία που στοιχειοθετούν διαχρονικά την αρχιτεκτονική κατασκευή: το πάτωμα, ο τοίχος, η σκεπή, το ταβάνι, η πόρτα, το παράθυρο, η όψη, το μπαλκόνι, ο διάδρομος, το τζάκι, η τουαλέτα, η σκάλα, οι κυλιόμενες σκάλες, το ασανσέρ και η ράμπα.


  Έξω από το κεντρικό κτίριο των «Giardini» τοποθετήθηκε αναπαράσταση σε κλίμακα 1:1  του δομικού συστήματος Ντόμινο του Λε Κορμπυζιέ, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1915. Πρόκειται για μονολιθική κατασκευή οπλισμένου σκυροδέματος με τρία κύρια στοιχεία: την πλάκα, την κολόνα και το κλιμακοστάσιο. Για την Αρχιτεκτονική θεωρείται μία από τις σημαντικότερε ιδέες του μοντερνισμού γιατί επιτρέπει την ανεξαρτητοποίηση της όψης και της κάτοψης από την κατασκευή. Από κοινωνικής άποψης θεωρείται επίσης πολύ σημαντικό επειδή πρόσφερε λύσεις στην στέγαση των χαμηλών εισοδηματικών στρωμάτων και την ταχεία ανοικοδόμηση των κτιρίων. 


"La Maison Domino"  του Le Corbusier
σε κλίμακα 1:1, Giardini

Με τίτλο "absorbing modernity 1914-2014" (αφομοιώνοντας τη Νεωτερικότητα 1914-2014) τα 65 εθνικά περίπτερα που εξαπλώνονται στους Giardini της Μπιενάλε τα παλαιότερα και στον αναπτυσσόμενο χώρο της Αρσενάλε τα νεότερα, καλούνται να αναδείξουν τον αρχιτεκτονικό τους πλούτο και την εξέλιξή του, επικεντρώνοντας στον ιστορικό τους χαρακτήρα και όχι στην σύγχρονη αρχιτεκτονική. Για πρώτη φορά το θέμα εκτείνεται για να συμπεριλάβει τις εκθέσεις και των 65 περιπτέρων, όπου η κάθε συμμετοχή δείχνει με το δικό της τρόπο τη διαδικασία διαγραφής των εθνικών χαρακτηριστικών και την υιοθέτηση μιας μοντέρνας γλώσσας και ενός ενιαίου ρεπερτορίου τυπολογιών. Πρόκειται για ένα αρκετά ενδιαφέρον θέμα, αφού ξεφεύγει από το γνωστό καλούπι της σύγχρονης αρχιτεκτονικής και επικεντρώνεται στον ιστορικό της χαρακτήρα. Εξάλλου, όπως ο ίδιος ο Koolhaas εξηγεί: "Ήθελα να είναι περισσότερο ένα όχημα έρευνας παρά μία ακόμη έκθεση".


"Monditalia", Arsenale
  Στην δεύτερη έκθεση που φιλοξενείται στους χώρους της Arsenale, συναντήθηκαν για πρώτη φορά οι Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής, Χορού, Θεάτρου και Κινηματογράφου. Με τίτλο "Monditalia", ο Koolhaas επέλεξε να κάνει ένα αφιέρωμα για την Ιταλία του 20ου αιώνα, δηλώνοντας πως η Ιταλία είναι μία χώρα "βασική" για την κατανόηση της εποχής μας. Η έκθεση εξελίσσεται στο εντυπωσιακό βιομηχανικό και αναπαλαιωμένο κτίριο της Αρσενάλε, προβάλλοντας τη δουλειά 41 ιταλικών ομάδων και 80 ταινιών του ιταλικού κινηματογράφου με ιδιαίτερα γοητευτικό τρόπο.


"Monditalia", Arsenale
"Monditalia", Arsenale


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 


greek pavilion, Giardini
   Η Ελληνική συμμετοχή στη 14η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής με θέμα "Absorbing Modernity 1914-2014" σχετίζεται με τη συμβολή του τουρισμού στη Μεταπολεμική ανάπτυξη της χώρας και στην προσπάθεια καθιέρωσής της στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, που υλοποιήθηκε με την κατασκευή τουριστικών ξενοδοχείων, θέρετρων, μουσείων κτλ. καθώς και τη διαμόρφωση οργανωμένων ακτών, τουριστικών τοπίων, αρχαιολογικών και λοιπών δημόσιων χώρων, στην προσπάθεια να προβληθεί η φυσική ομορφιά και η ιστορία της χώρας μας. Η έκθεση χωρίζεται σε δύο τμήματα:
  Στο πρώτο τμήμα παρουσιάζεται αρχειακό υλικό της αρχιτεκτονικής τουριστικών κτιρίων και τοπίων από το 1914 έως σήμερα, που αναρτώνται στους περιμετρικούς εσωτερικούς τοίχους του περιπτέρου.
  Στο δεύτερο τμήμα παρουσιάζονται οι σχεδιαστικές προτάσεις 15 Ελλήνων και ξένων αρχιτεκτόνων για μια παραθαλάσσια τουριστική εγκατάσταση, τοποθετημένες στο κέντρο του περίπτερου σε όμοιες βάσεις, διαφορετικών όμως υψών.

greek pavilion, Giardini
  Η ελληνική συμμετοχή με θέμα "Tourism Landscapes: Remaking Greece", θέλησε να τονίσει ότι ο τουρισμός παγκοσμίως αποτελεί μία δραστηριότητα που προϋποθέτει μία συνεχή ανανέωση ιδεών και παράλληλα μια διαρκή ανακατασκευή του τουριστικού δομημένου τοπίου.

  Δυστυχώς όπως πληροφορήθηκα, το περίπτερο παρέμεινε για πολύ μικρό διάστημα ανοιχτό, και όχι καθ’ όλη τη διάρκεια της Μπιενάλε, γεγονός που προκάλεσε μεγάλη απογοήτευση και δυσαρέσκεια, κυρίως γιατί η χώρα μας στερήθηκε μιας μεγάλης ευκαιρίας προβολής της τόσο στους Έλληνες όσο και στους ξένους επισκέπτες, (δεδομένου ότι η Βενετία αποτελεί παγκόσμιο τουριστικό προορισμό) αλλά και γιατί οι δημιουργοί του περιπτέρου στερήθηκαν της ικανοποίησης των προσπαθειών τους.


ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΑ 

  Το βραβείο του Χρυσού Λέοντα για την καλύτερη εθνική συμμετοχή κέρδισε η Κορέα για τη συμμετοχή της με τίτλο "Crows Eye View: The Korean Peninsula".
Εξέπληξε την επιτροπή για την εξαιρετική της ικανότητα παρουσίασης ενός νέου σώματος γνώσης της αρχιτεκτονικής και της πολεοδομίας, σε μία πολιτική κατάσταση ιδιαίτερα ευαίσθητη. Χάρη στην χρησιμοποίηση διαφορετικών τύπων παρουσίασης, που την κατέστησαν πολύ προσιτή στο κοινό, δημιούργησαν μία έρευνα που ξεπερνά τα σύνορα της αρχιτεκτονικής και εστιάζει στην πραγματικότητα της γεωπολιτικής κατάστασης.

  Το βραβείο του Ασημένιου Λέοντα κέρδισε η εθνική συμμετοχή της Χιλής με θέμα «Monolith Controversies». Ως σύμβολο του μοντερνισμού στη Χιλή, επιλέχθηκε ένα προκατασκευασμένο πάνελ σκυροδέματος, του δομικού συστήματος προκατασκευής KPD, βάσει του οποίου κατασκευάστηκαν παγκοσμίως (μετά το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο) μαζικά 170 εκατομμύρια διαμερίσματα. Το 1972, όταν η Σοβιετική Ένωση χάρισε στη Χιλή επί προεδρίας Allende ένα εργοστάσιο προκατασκευής πάνελ του συστήματος KPD, για μαζική κατασκευή κοινωνικής κατοικίας, το πάνελ αυτό αποτέλεσε αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης για τα επόμενα χρόνια (δικτατορία Πινοσέτ κτλ)



  Οι φετινές βραβεύσεις περνούν αναμφισβήτητα το μήνυμα ότι η αρχιτεκτονική πρέπει να παραμένει μακριά από πολιτικές και ιδεολογικές σκοπιμότητες.Αναμφισβήτητα, το μήνυμα που θέλει να στείλει η κριτική επιτροπή είναι ότι η Αρχιτεκτονική πρέπει να υπηρετεί τον άνθρωπο και τις ανάγκες του μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες και ιδεολογήματα. 
   Η φετινή Μπιενάλε μας ζητά να ανατρέξουμε στις ρίζες του μοντερνισμού και να κάνουμε σήμερα έναν απολογισμό.
   Το σπίτι Ντόμινο του Λε Κορμπυζιέ που αποτέλεσε τη θεμελιώδη έννοια του μοντερνισμού, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη εφαρμογή της τεχνολογίας του οπλισμένου σκυροδέματος, οδήγησε στην κατασκευή κατοικιών σε πολυώροφες οικοδομές όπως τις βιώνουμε σήμερα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μεταπολεμικά πρόσφερε τεράστιες δυνατότητες στέγασης σε κατεστραμμένες από τον πόλεμο χώρες και στους εξαθλιωμένους οικονομικά πολίτες τους. Γι αυτό η αρχιτεκτονική και οι τάσεις της πρέπει να μελετώνται και κατά διαστήματα να αναθεωρούνται, πάντα όμως μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες. Η πολιτική μπορεί μόνο να καθορίζει τις οικονομικές συνθήκες οι οποίες θα μπορούσαν  να επηρεάσουν τις τάσεις της Αρχιτεκτονικής.
  Γι αυτό και στη Χιλή, μία φτωχή και πολυπαθη από την πολιτική χώρα, το προκατασκευασμένο δομικό στοιχείο, είτε φέρει την υπογραφή ενός σοσιαλιστή ηγέτη (Αγιέντε), είτε τις θρησκευτικές εικόνες που κρέμασε ένας δικτάτορας (Πινοσέτ), επιβάλλεται να το δούμε απλά και μόνο σαν μία λύση (καλή ή κακή) που πρόσφερε κάποιες δυνατότητες στέγασης σε μία τόσο φτωχή χώρα.   



ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ  ΔΡΩΜΕΝΑ  ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΜΠΙΕΝΑΛΕ

"Ethiopia, Spiritual Imprints", Abbazia di San Giorgio Maggiore


  
          Η έκθεση φωτογραφίας της Ελληνίδας φωτογράφου Λίζης Μανωλά με τίτλο "EthiopiaSpiritual Imprints" στο μοναστήρι του San Giorgio. Πρόκειται για ένα συγκινητικό φωτογραφικό αφήγημα με κεντρικό άξονα την θρησκευτική ζωή στην Αιθιοπία, μία χώρα με έντονη χριστιανική παράδοση ήδη από τον 4ο μ.Χ. αιώνα. Τον Ιούνιο του 2015 η έκθεση θα παρουσιαστεί στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο στην Αθήνα.



"The sky over nine columns", isola di San Giorgio Maggiore
  
  H εγκατάσταση «The Sky Over Nine Columns» στην πλατεία του νησιού San Giorgio Maggiore. Εννέα συμμετρικές κολόνες των εφτά μέτρων επικαλυμμένες από χρυσό μωσαϊκό, σχεδόν σαν να θέλουν να στηρίξουν τον ουρανό. Μία ζωντανή παράσταση αντανακλάσεων εμπνευσμένη από τις έννοιες της καθαρότητας, της δύναμης και του ωραίου, ορατή από την πλατεία του Αγίου Μάρκου. Ο γερμανός δημιουργός Heinz Mack μας εξηγεί πως "η κολόνα αναπαριστά τον άνθρωπο, όρθιο – με αξιοπρέπεια-  στο χώρο. Τοποθετημένη ανάμεσα σε γη και ουρανό, η κολόνα είναι το αρχαιότερο, αλλά και θεμελιώδες στοιχείο της αρχιτεκτονικής".

http://portal.tee.gr/portal/page/portal/teetkm/GRAFEIO_TYPOY/TEXNOGRAFHMA_2014/TEXNOGRAFHMA_496/TEXNO496_12-13.pdf

Λέξεις: Βικτώρια Γκανίλα
Φωτογραφίες: Βικτώρια Γκανίλα
Read More

ΕΙΣΗΓΗΣΗ - World Architecture Day 2014 "healthy cities, happy cities" στο ΤΕΕ/ΤΚΜ

(Δημοσιεύτηκε στο Τεχνογράφημα του ΤΕΕ/ΤΚΜ - Τεύχος 493)

 Η προσέγγισή μου στο θέμα "healthy cities, happy cities" για την Παγκόσμια Ημέρα Αρχιτεκτονικής σχετικά με την βιωσιμότητα της Θεσσαλονίκης και το δυναμικό των νέων αρχιτεκτόνων- καλλιτεχνών.


  Τρεις είναι οι κυριότεροι παράγοντες που καθορίζουν τη βιωσιμότητα μιας πόλης: η ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος, η ανθρώπινη δραστηριότητα και οι συγκοινωνίες. Για να εξετάσουμε ειδικότερα την ανθρώπινη δραστηριότητα πρέπει να μελετήσουμε:1)    τον τρόπο ζωής των ανθρώπων και τις κοινωνικές σχέσεις
2)    τη σχέση τους με το περιβάλλον
3)     τον τρόπο μετακίνησης τους μέσα στην πόλη
4)    τον τρόπο κατανομής των διαφόρων δραστηριοτήτων και τους χώρους άσκησης τους.
 Δυστυχώς, στη γκρίζα εποχή που περνά η χώρα μας, με κυρίαρχο συναίσθημα την απαισιοδοξία, το κλίμα δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό στην πόλη μας. Η στέρηση των δημοσίων πόρων και ο μηδενισμός της κάθε μορφής ιδιωτικής οικονομικής δραστηριότητας δεν αφήνουν πολλές ελπίδες για βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος.  Ωστόσο, αποκομίσαμε πολλά αισιόδοξα μηνύματα, διαπιστώνοντας την ύπαρξη πολλών οργανωμένων ομάδων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αρχιτεκτονικής έρευνας στην πόλη μας.Κρίναμε λοιπόν επιβεβλημένο να αναφερθούμε σε ένα πλήθος νέων επιστημόνων και δημιουργών που οργανωμένοι σε δημιουργικές ομάδες,  έχουν να παρουσιάσουν δράσεις εξαιρετικά αξιόλογες και πολυσχιδείς που συμβάλλουν τα μέγιστα στην Αρχιτεκτονική, την τέχνη και τη ψυχαγωγία,  άρα στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη.  Με τους προβληματισμούς και τις επισημάνσεις τους, εντοπίζουν τα κακώς κείμενα στην πόλη, σφυγμομετρούν τις απόψεις των πολιτών, διατυπώνουν φρέσκιες ιδέες και οργανώνουν δραστηριότητες, ό,τι δηλαδή έχει ανάγκη σήμερα η  μίζερη καθημερινότητα. Σε αυτούς τους συμπολίτες μας πρέπει να σταθούμε ιδιαίτερα και για έναν επιπλέον λόγο: σε μια εποχή όπου η μάχη που δίνουν οι νέοι για την επιβίωση και το βιοπορισμό δεν θα έπρεπε λογικά να αφήνει περιθώρια για τέτοιες ενασχολήσεις, εν τούτοις συναντούμε ένα πλήθος από αυτούς να παρουσιάζουν έναν απίστευτο όγκο δράσεων, στερούμενοι οποιασδήποτε οικονομικής απολαβής.
   Με αφορμή τη σημερινή εκδήλωση το ΤΕΕ/ΤΚΜ κάνει μια πρώτη προσπάθεια εντοπισμού, καταγραφής και ενδεικτικής παρουσίασης των δραστηριοτήτων όσων ομάδων έχουν εντοπιστεί και δέχτηκαν να μας προσκομίσουν υλικό για τις δράσεις τους. Είναι προφανές ότι στην ολιγόλεπτη παρουσίαση είναι αδύνατη η έκθεση τόσο μεγάλου όγκου υλικού και τόσο μεγάλου αριθμού δημιουργών, που πραγματικά μας έχει αφήσει έκπληκτους. Κατά την άποψή μας, το διαθέσιμο υλικό από το σύνολο των δράσεων αξίζει να συμπεριληφθεί σε μια ξεχωριστή εκδήλωση, όπου θα δοθεί το βήμα στους ίδιους για να παρουσιάσουν το έργο τους.   Μετά τη διευκρίνιση αυτή ξεκινάμε την παρουσίαση των ομάδων, η οποία έχει οργανωθεί με βάση 4 θεματικές ενότητες, ανάλογα με τον τομέα στον οποίο η κάθε ομάδα επικεντρώνει το ενδιαφέρον της:  Αρχιτεκτονική + διάλογος, Αρχιτεκτονική + πόλη,  Αρχιτεκτονική + περιβάλλον, Αρχιτεκτονική + ταξίδι & γνώση.


*Δείτε εδώ την παρουσίαση των ομάδων:  ://prezi.com/qb7zvb-m2pv3/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share


Συμπερασματικά, η πόλη μας, διαθέτοντας:
- ένα τόσο δραστήριο, παραγωγικό και κεφάτο ανθρώπινο δυναμικό (όπως αυτό που προαναφέρθηκε) συνεπικουρούμενο μάλιστα από τους 50.000 φοιτητές του ΑΠΘ
- ένα αστικό περιβάλλον με αναγνωρίσιμη φυσιογνωμία, ιστορικό πλούτο και πολλές δυνατότητες βελτίωσης και ανάπτυξης (μετά μάλιστα και την πρόσφατη ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου και τις πολυαναμενόμενες εντάξεις των εγκαταλελειμμένων στρατοπέδων) και
- δημόσιες συγκοινωνίες σε φάση αναδιοργάνωσης και ανάπτυξης,

θα μπορούσε, με την ενθάρρυνση του νεανικού ενθουσιασμού, την αισιοδοξία και τη δημιουργικότητα, να συγκαταλέγεται στις «χαρούμενες πόλεις», στις πόλεις με υψηλές προσδοκίες, ποιοτικά κριτήρια διαβίωσης και δυναμική προοπτική. 

Περιληπτική παρουσίαση της εισήγησής μου για την εκδήλωση στο Τεχνογράφημα του ΤΕΕ/ΤΚΜ (τεύχος 493)


 

Read More

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - World Architecture Day 2014, "healthy cities, happy cities" Τhessaloniki - Greece

 Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Healthy CitiesHappy Cities», σε συνεργασία με το Ελληνικό Τμήμα της Union Ιnternationale des Architectes (UIA), το Τμήμα Αρχιτεκτόνων του  ΑΠΘ και το  Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Αρχιτεκτονικής, τη  Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014,  ώρα 18.00στο Αμφιθέατρο & στο  Φουαγιέ του ΤΕΕ/ΤΚΜ.


Visualizzazione di _prosklisi.jpg

Read More

© 2011 Αρχιτεκτονικές Παρεμβάσεις, AllRightsReserved.

Designed by ViktoriaGkanila